Használata

Csatlakoztassa a kártyaolvasót számítógépe USB portjára, a Microsoft által jelenleg támogatott és naprakész frissítésekkel rendelkező Windows® 7 / 8 / 8.1 / 10 operációs rendszerek esetén az illesztőprogram telepítésére automatikusan történik. Az illesztőprogram manuális telepítéséhez kérjük, látogasson el a gyártó hon lapjára: http://www.acr1252.com

Elektronikus aláírás és időbélyeg funkció használata
a ACS ACR1252U USB NFC olvasóval

Mi szükséges hozzá:

E-személyi / E-mail cím / Számítógép / Kártyaolvasó
+ + +

Az e-aláírás használatának technikai feltételei:

Az e-aláírás, időbélyegzés szolgáltatás használatához az alábbiak szükségesek:

  • e-mail cím (már az igényléshez is szükséges),
  • érvényes eSzemélyi, e-aláírás funkcióval,
    • e-aláíró kulcspár (igényléskor az eSzemélyi tároló elemén jön létre),
    • érvényes e-aláíró tanúsítvány (igényléskor az eSzemélyi tároló elemére kerül),
    • e-aláíró PIN kód az aláírás létrehozásához (az aktiváló PIN kóddal hozható létre),
    • visszavonási jelszó a tanúsítvány esetleges visszavonásához (igényléskor, az aktiváló PIN kóddal együtt kapja meg az ügyfél),
  • számítógép (a jelenleg támogatott operációs rendszerek: Windows 7, 8, 8.1, 10),
  • eSzemélyi Kliens kártyakezelő alkalmazás,
  • aláíró, időbélyegző, aláírás-ellenőrző alkalmazás,
  • kártyaolvasó eszköz,  (bevizsgált pl.: ACS ACR1252U USB NFC)
  • internetkapcsolat az aláírt dokumentumok ellenőrzéséhez és az időbélyegzés szolgáltatás igénybe vételéhez.

Az e-aláírás és időbélyegzés szolgáltatás

Nap mint nap szükségünk lehet döntéseink (egyetértésünk, jóváhagyásunk) aláírással való megerősítésére, hitelesítésére. Míg a papír alapú dokumentumokat saját kezű aláírással, addig az elektronikus dokumentumokat elektronikus aláírással (e-aláírással) hitelesíthetjük.

Az eSzemélyihez kapcsolódó díjmentes e-aláírás és időbélyegzés hatósági (állami) szolgáltatás lehetőséget nyújt az elektronikus ügyintézésre.
Az e-aláírás idő- és pénztakarékos, gyors, hatékony, egyszerű, kényelmes, biztonságos.


Az elektronikus aláírás szoftver használata:

Az elektronikus aláírás és egyéb szoftver alkalmazások nem részei az eszközöknek (a készülékek adatátvitelre szolgálnak), azokat a szolgáltatóktól lehet beszerezni/letölteni, ami a felhasználó feladata.

Pl. az új személyi igazolványhoz kapcsolódó hatósági szolgáltatások szoftver alkalmazásai az alábbi honlapokon elérhetők el:

Kártyaolvasó alkalmazás

E aláírás funkció

A szolgáltatók által fejlesztett szoftverek esetében az adott szolgáltató határozza meg, hogy azt díjmenetesen, vagy díjfizetés mellett lehet igénybe venni. A készülék működéséhez szükséges szoftvereknek nincs licensz díja.


Letölthető dokumentumok / Kapcsolódó linkek

Gyakran Ismételt Kérdések – Elektronikus aláírás

eSzemélyi e-aláírás tájékoztató

Személyazonosító igazolványhoz igényelhető e-aláírással kapcsolatos információk a NISZ Zrt. honlapján

Elektronikus aláírás funkció aktiválása

E személyi egyéb letöltések